مقام ارشد رژیم صدام بازداشت شد

شناسایی علل و عوامل سقوط الرمادی

مقام ارشد رژیم صدام بازداشت شد

حیدر العبادی در جشن ملی روزنامه نگاران عراقی از بازداشت عضو سابق شورای فرماندهی حزب منحله بعث خبر داد و گفت که علل و عوامل سقوط الرمادی مرکز استان الانبار در 120 کیلومتری غرب بغداد شناسایی شد.

 وی روز شنبه در جمع مدیران رسانه های گروهی و دیپلمات های مقیم بغداد در سالن اجتماعات هتل الرشید در منطقه سبز امنیتی، گفت که تحقیقات در خصوص سقوط یک ماه قبل شهر الرمادی به دست تروریست های داعش به سرانجام رسیده و به زودی نتایج آن منتشر می شود.

نخست وزیر عراق با رد برخی ادعاهای اخیر مبنی بر وجود دستور عقب نشینی نیروهای نظامی عراق از الرمادی تاکید کرد که هیچ گونه دستوری مبنی بر عقب نشینی وجود نداشته، بلکه تا 2 روز بعد از عقب نشینی عمده نیروهای نظامی، 28 تن از نیروی های عراقی همچنان به نبرد خود علیه تروریست ها در الرمادی ادامه می دادند.

وی که به مناسبت یکصد و چهل و ششمین سالروز تاسیس روزنامه نگاری در عراق سخن می گفت بر ضرورت مبارزه با شایعه و دروغ پراکنی تاکید کرد.

العبادی تصریح که به جز دولت عراق، تمامی گروه های سیاسی عمده در عراق دارای رسانه هستند و بایستی این رسانه ها دارای نظام نظارت داخلی بر انتشارات خود باشند و از شایعه و دروغ پراکنی خودداری کنند.

نخست وزیر عراق همچنین از بازداشت عضو سابق شورای فرماندهی حزب منحله بعث خبر داد و گفت که «عبدالباقی سعدون» یکی از تروریست های مهمی بود که مدت 10 سال است که تحت تعقیب بوده و بالاخره نیروهای امنیتی عراق در یک اقدام امنیتی صرفا عراقی او را به دام انداختند.

السعدون در فهرست افراد تحت تعقیب آمریکا در عراق جزو رتبه پنجم بود که دو روز قبل در شهر کرکوک در شمال بغداد به دام افتاد.

العبادی ادامه داد که نیروهای امنیتی عراق در جریان این عملیات به یک انبار از اطلاعات در خصوص تشکیلات تروریستی حزب منحله بعث سابق و همچنین تشکیلات داعش و رهبران آنها دست یافتند.(ایرنا)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 6 تير 1394برچسب:حیدر العبادی ,حزب بعث, الرمادی,سقوط ,عقب نشینی,عبدالباقی سعدون,چکاوک, | 23:20 | نویسنده : جمال |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • فوت آن دی ال